شناسهٔ خبر: 173791 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومان به راه‌آهن اردبیل-میانه در دولت سیزدهم/ دستیابی به پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد

صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم را قابل تقدیر خواند و به تامین زمین برای بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی، اقدام به ساخت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی و تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن اردبیل به میانه اشاره کرد.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم اظهار کرد: عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه زیرساخت و حمل‌ونقل قابل دفاع است و در بخش مسکن برای بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی در طول سه سال گذشته زمین تامین شده که رقم قابل توجهی است.

وی افزود: همچنین بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت قرار دارد که البته مشکلات و موانع واقع در مسیر ساخت این واحدها بین دستگاهی و مربوط به وظایف سایر بخش‌های مرتبط با تامین منابع مالی و... است.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر در ادامه بیان کرد: در دولت سیزدهم بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف به پروژه راه‌آهن اردبیل تخصیص یافت که هم اکنون بیش از ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بدری یادآور شد: راه آهن اردبیل-میانه قرار بود امسال به بهره برداری برسد اما به دلیل شهادت رئیس جمهوری به تعویق افتاد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: عملکرد این وزارتخانه در زمینه رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی راه‌ها و همچنین نوسازی ناوگان ریلی نیز قابل دفاع است.